PRINGLES | MIND POPPING

De verbluffende SNACK, de adembenemende KNAPPERIGHEID, de intensiteit aan beide kanten van het aardappelschijfje, de verpakking die ‘POPT’, de voldoening om bij elke volgende hap telkens weer hetzelfde genot te ervaren. De metgezel die je leven laat sprankelen.

Helemaal in de geest van MIND POPPING, de nieuwe campagne van Pringles!

Klik hier om de video te ontdekken

Verliefd op de buitenkant ...

MR. P, de iconische Pringles mascotte, heeft een makeover gekregen. Sinds eind 2021 heeft het merk een nieuwe reeks slankere kokers met sprankelende, knallende kleuren op de markt gebracht.

Deze rebranding nam twee jaar in beslag en werd ontwikkeld en begeleid vanuit het Europese hoofdkantoor van Pringles in Dublin. Dit is de eerste keer dat het merk een opfrisbeurt krijgt sinds de lancering van POP, PLAY, EAT en de iconische marketingcampagne ONCE YOU POP, YOU CAN’T STOP.

… En ook op de binnenkant

Sinds 2019 heeft Pringles niet alleen aan de verpakking gewerkt, maar ook de producten zelf werden gefinetuned door de hoeveelheid zout in de best of te reduceren.

Het innovatieve bedrijf is er nu in geslaagd een gemiddelde zoutvermindering van 23% te realiseren bij de 6 belangrijkste smaken: Original, Sour Cream & Onion, Hot & Spicy, Texas BBQ, Paprika en Classic Paprika.

En natuurlijk met behoud van de authentieke smaakintensiteit.

We merkten dat er internationaal een kloof was ontstaan tussen de perceptie van het merk en onze visie. Tijd dus voor iets nieuws, voor een opfrissing van de identiteit. Vandaar het project om de look van Mr. P moderner en actueler te maken en zodoende aan de fun die extra touch te geven waar de consumenten naar op zoek zijn.

vertelt Camille-Coralie Bouton, Benelux Marketing Manager voor Kellogg Company.

… Mindpopping campagne!

Christopher Lapham en Aaron McGurk, Global Group Creative Directors bij Grey, het bureau dat Pringles ondersteunde bij het opzetten van deze Mind Popping-campagne, vertellen:

Tijdens ons onderzoek naar Pringles, doken verhalen en feiten op die ons versteld deden staan. Het feit dat een beroemde sciencefictionauteur hun bakmachine heeft uitgevonden, dat het universum de vorm heeft van een Pringle-schijfje en dat elk schijfje perfect op de tong past, zette ons aan het denken over ‘MIND POPPING’ en over die gewone chips die in feite zoveel meer zijn dan dat.

Via de eigenzinnige Mind Popping-campagne toont het merk nu dat Pringles veel meer is dan een snack! Het is een gepersonaliseerde snackervaring !

Persdossier

PRINGLES NL

PDF - 1.7 Mb

Video campagne

Pringles_Evolution_BENL.mp4

MP4 - 36 Mb

Voor meer beelden

Media gallery of Pringleshttps://pringles.prezly.com/media

Voor meer info's

Anne-Sophie Mathieu

Communication Wizzard

Get updates in your mailbox

By clicking "Subscribe" I confirm I have read and agree to the Privacy Policy.